نحوه بهبود قابلیت اطمینان، نتیجه نهایی و کاهش آب: آخرین تکامل در فناوری آب بندی

وارن اسمیت، مدیر بازار معدن، جان کرین، و استیو تیلور، مدیر بخش بازار معدن در کانادا، در مورد اینکه چگونه مشتریان می توانند قابلیت اطمینان، قیمت نهایی و کاهش آب را با آخرین تحولات در فناوری آب بندی بهبود بخشند، بحث می کنند.

در مورد آب بندی پمپ ها و تجهیزات دوار حیاتی در معدن که برای افزایش زمان کار و کاهش آب و ضایعات مورد نیاز است، چه روندهایی را مشاهده می کنید؟

وارن: گزینه های متعددی برای آب بندی پمپ های دوغاب وجود دارد. ما متوجه شدیم که موقعیت جغرافیایی و مسائل اقتصادی و زیست محیطی نقش کلیدی در انتخاب بهترین گزینه دارند.

بسته بندی راه حل اصلی برای آب بندی پمپ های دوغاب است که هم OEM پمپ (سازنده تجهیزات اصلی) و هم اپراتورها از آن استقبال می کنند. اپراتورهای معادن امروزی می‌توانند از فناوری‌های بسته‌بندی نسل سوم از طریق مهر و موم‌های دوغاب دوغابی با کارکرد سنگین مهندسی شده انتخاب کنند. بسته بندی و مهر و موم های مکانیکی ارائه شده امروزه به طور مداوم در حال تکامل هستند تا با مشکلات اقتصادی و زیست محیطی مواجه شوند.

برخی از گزینه های موجود که اپراتورها می توانند هنگام تمایل به بسته بندی در نظر بگیرند چیست؟

وارن: فناوری نخ بسته بندی دائما در حال تغییر است. ما از نخ‌های پایه نسل اول مانند پنبه، جوت و کتان که معمولاً شامل PTFE و گرافیت هستند، فاصله گرفته‌ایم، زیرا روان‌کننده یا بسته‌بندی گرافیت سطوح بالایی از انرژی مصرف می‌کند و به نرخ نشتی تا 60 قطره در ثانیه در هر اینچ نیاز دارد. قطر بیرونی شفت برای خنک کاری و روانکاری. این بدان معناست که یک شفت معمولی 30 میلی متری یا پنج اینچی باید با سرعت 300 قطره در ثانیه نشت کند.

با نخ های نسل دوم، ما شاهد معرفی هر دو بسته بندی آرامید (کولار) و ePTFE (الیاف گور) در بازار بودیم و هنوز هم نقش مهمی در سبد بسته بندی ما دارد. اکنون، محصولات مورد استفاده ما نخ های کربنی و بسته بندی های نخ گرافیتی خواهند بود که احتمالاً حتی توسط فناوری های هیبریدی پشتیبانی می شوند. ما می‌توانیم سبک‌های بسته‌بندی را با هم ترکیب کنیم تا راه‌حل‌هایی ارائه دهیم که سایش شفت، مصرف انرژی و راه‌حل‌هایی را که ۸ تا ۱۰ قطره در هر اینچ قطر بیرونی شفت نشت می‌کنند، کاهش دهد.

catalog-mechanical-seal-4edbm6t-d

برخی از استراتژی‌ها برای افزایش قابلیت اطمینان پمپ‌ها و تجهیزات دوار برای تأثیر مثبت بر درآمد سازمان چیست؟

استیو: بزرگترین گزینه فناوری آب بندی موجود در صنعت معدن برای بهبود قابلیت اطمینان پمپ و نتیجه نهایی ارتقای آب بندی های مکانیکی در پمپ هایی است که برای عملیات حیاتی هستند و به سطوح بالایی از تعمیر و نگهداری نیاز دارند. پمپ های تغذیه فیلتر و باطله نمونه های معمولی هستند. با انتقال ساده از بسته بندی غده به آب بندی مکانیکی، عملیات معدن توانسته است برنامه های تعمیر و نگهداری روزانه و هفتگی را در خطوط باطله حذف کند و به مدت 12 تا 18 ماه بدون وقفه اجرا شود، یا حتی از اجرای چند ساله روی تغذیه فیلتر لذت ببرد. این منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه تعمیر و نگهداری، کاهش زمان خرابی تجهیزات و صرفه جویی بالقوه آب می شود. در برخی موارد، این می تواند 120 لیتر در دقیقه در هر پمپ صرفه جویی کند.

اصول اولیه فناوری مهر و موم مکانیکی چیست و چه چیزی طرح های مهر و موم موجود در صنعت معدن را از طرح های مورد استفاده در پالایشگاه یا پمپ آب شهری متمایز می کند؟

استیو: فناوری مهر و موم مکانیکی متکی بر یک لایه بسیار نازک روان کننده بین مجموعه ای دوار و ثابت از سطوح سایش مسطح است. چه روانکاری توسط سیال در حال پمپاژ یا توسط یک مایع وارد شده تامین شود، مصرف این محیط بسیار کم است. این مجموعه ای از وجوه است که مانع از خروج آنچه در داخل یک پمپ به اتمسفر است، می شود. در کنار این چهره ها، اجزای پشتیبانی مانند فنرها، حلقه های O و مکانیزم های محرک وجود دارد که همگی با هم کار می کنند تا آب بندی بتواند کار آب بندی خود را انجام دهد. انتخاب های صحیح طراحی و مهندسی مناسب می تواند نیاز به آب شیرین خارجی را به حداقل برساند یا از بین ببرد.

اگر مشتری قصد دارد به مهر و موم های مکانیکی روی آورد، آیا ملاحظات خاصی وجود دارد که جان کرین در مورد سخت افزار پمپ می تواند به آن توجه کند؟

استیو: چند مشاهدات کلی در مورد اینکه چگونه طراحی پمپ دوغاب ممکن است بر عملکرد مکانیکی مهر و موم تأثیر بگذارد وجود دارد.

> مواد آستین: جایگزین کردن آستین بسته بندی فرسوده قدیمی در هنگام تبدیل به مهر و موم مکانیکی یک روش استاندارد است. مهم است که تامین کننده مهر و موم شما در مورد مواد آستین، از جمله مواد ساخته شده از آن، بداند.

> آسترهای سایش پمپ دوغاب: بسیاری از پمپ های دوغاب امکان ایجاد آستر باز یا بسته را در ناحیه بین مهر و موم مکانیکی و پروانه می دهند. تصمیم گیری اینکه کدام نوع باید برای بهترین قابلیت اطمینان آب بندی استفاده شود بسته به نوع مهر و موم خاص و کاربرد متفاوت است. نیازهای فضای فیزیکی، اثرات فرسایش، حذف گرما و استفاده از آب همه عواملی هستند که باید بین معدن، OEM پمپ و سازنده آب بندی مورد بحث قرار گیرند.

> پروانه ها: اهمیت انتخاب یک پروانه به کاربرد خاص بستگی دارد و باید بین معدن، OEM پمپ و سازنده مهر و موم مورد بحث قرار گیرد.

مشتریان باید در مورد شرایط تجهیزات چه هدفی داشته باشند و چگونه با تنظیمات پروانه برخورد می کنند؟

استیو: مشخص است که یک مشخصات آب بندی معمولی به تلرانس تجهیزات سخت نیاز دارد، اما همچنین می دانیم که پمپ های دوغاب ناهموار هستند و به تجهیزات اطراف نیز نیاز دارند که قوی باشند. مهر و موم دوغاب سخت تر و بخشنده تر از مهر و موم پالایشگاه است، اما ما دوست داریم که از نشانگرهای شماره گیری استفاده شود و مجموعه جدیدی از یاتاقان ها برای قسط اولیه استفاده شود. تراز بشکه و مربع بودن چارچوب پمپ با شفت مهم است.

عامل دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که آیا پمپ ها به طور معمول تنظیم می شوند یا تا تعمیرات اساسی بعدی دوباره لمس نمی شوند. مهر و موم های دوغابی که به خوبی طراحی شده اند می توانند بسیاری از پروانه ها را تنظیم کنند، اما قبل از تصمیم گیری در مورد طرح نهایی مهر و موم دانستن در مورد آنها مهم است.

آیا ملاحظاتی وجود دارد که باید در مورد اینکه معدن از چه نوع منبع آبی استفاده می کند، در صورت وجود، در نظر گرفته شود؟

استیو: در حالی که هدف کاهش مصرف آب است، ترجیحاً به صفر، اما برای به حداکثر رساندن قابلیت اطمینان آب بندی، به مقدار بسیار کمی آب نیاز است. بخشی از روند اعمال مهر و موم این است که از قبل بفهمید چه آبی، در صورت وجود، در دسترس است و چقدر قابل اعتماد است. طرح ها و مواد منحصر به فرد نیازهای منحصر به فردی دارند و مهم است که اهداف اولیه بهبود قابلیت اطمینان و کاهش مصرف آب در خط مقدم باشد.